Ubisoft ilmoitti kehittävänsä uutta versiota alkuperäisestä Splinter Cell -pelistä. He lupasivat pitää pelin alkuperäisen 2002 vuoden version hengen elävänä, mutta samalla muokata siitä mukavan pelikokemuksen moderneille pelaajille.
Peliä kehitetään Ubisoft Torontossa ja yritys sanoo, että pelikehityksessä käytetään Snowdrop-moottoria (sitä on käytetty esimerkiksi peleissä The Division ja Mario + Rabbids). Näin peli sopii myös uusille konsoleille.
Ubisoftin mukaan uudessa versiossa ei ole avointa pelimaailmaa.
Sen sijaan tasot ovat lineaarisia ja jokainen osanen on osa päätöstä tai tarjoaa suoraa päätöksen”. Pelin parissa töitä tekevä tiimi on kertonut päivittävänsä peliä visuaalisesti (hyvä päätös, koska alkuperäinen peli ilmestyi melkein kaksi vuosikymmentä sitten) sekä korjailevansa joitakin tyylin elementtejä, joiden avulla peli täyttää pelaajien odotukset sekä on mukava kokemus heille.
Peli on vielä aikaisessa vaiheessa, mutta sille on näytetty vihreää valoa
Fanien ensireaktiot vaikuttaisivat olevat varovaisen optimistisia (osa faneista anelee, ettei Ubisoft mene pilaamaan peliä NFT:llä). Vielä ei kuitenkaan ole aika pidätellä henkeä julkaisupäivää odotellen. Pelinkehittäjien mukaan peli on tällä hetkellä erittäin aikaisessa tekovaiheessa. Ubisoftin promomateriaalien mukaan tekijöitä vasta palkataan. Näyttäisi siltä, että menee vielä hetki ennen kuin koko tiimi peliä varten on edes kasassa.
Ubisoft Toronto ei ole aivan tuntematon Splinter Cell -pelille. Sarjan edellinen peli vuonna 2013 julkaistu Blacklist oli studion ensimmäinen peli. Sen jälkeen he ovat työstäneet esimerkiksi pelejä Far Cry 5 ja 6 sekä Watch Dogs: Legion.